31 July 2010

MENGERTI ATAU TIDAK

Situasi diri menjadi tak tentu....apabila sesuatu kesulitan berlaku , jalan keluar pasti akan ada..tapi bila satu kesulitan yang dihadapi tidak dapat diselesaikan , dan ad pula kesulitan yang lain datang menguji...kekusutan akan berlaku....jiwa mnjadi kacau...hati sudah tidak sesenang seperti sebelumnya...tapi itulah sebenarnya hidup.....diajar dan didik dengan masalah.......

itulah rempah ratus terbaru yang aku kene biasakan dalam hidup aku....sebelum ni bukan xpenah terjadi..tapi disbbkan ak xtaw nk ckp ap lam blog nih...terpaksa la aku menembak suka hati aku....

memang payah untuk aku atasi apabila dua masalah datang menguji dalam satu masa....tertekan + stress + bengang + blur...smua ad...xtaw nk ckp...perasaan akan bercampur aduk...smua jadi tidak kena....aku tensen mggu nih....mmber aku nk tunang...dia kawan baik aku...dulu ak ad ckp ngan dier ak akan blik...tp last minit...bos aku mtak ak attend meeting...so aku jadi tersepit..kebutalan..kene pada tarikh sama ngan dier tunang..xpg majlis tunang kang , nnt dier kecik hati plak....dier kawan baik aku....tapi klu aku xpergi meeting lak...reputasi aku dimata bos akan terjejas...kemungkinan besar komitmen aku terhadap kerja akan dipersoalkan....ap yang harus aku buat ??? aku blur....

last2 aku gtaw jgak kawan aku tuh..aku xbleh balik...tpksa attnd meetg...nk xnk..aku tpaksa jugak....aku tahu..dier mesti kecik hati..sbb dier kawan aku baik aku....tp aku jugak harp dier faham...sbb aku sudah berkerjaya...dan itulah kepentingan aku sekarang....masa depan aku..hidup aku....smua terletak pada career aku.....aku sms dier..dier macam marah pun ad....

masa hari dier tunang..aku ad col...waktu malam..tp dia xsmbut pggilan aku....aduih...aku text dier..dier xreply....pening kepala aku....kawa...tolongla mengerti yer.......


No comments:

Post a Comment